Elefanten Elbon

Idag har jag inte lyckats med något (ännu) och jag har ju tänkt att denna bloggen ska vara lite av en ta tag i mitt liv grej (skaffa struktur, göra något produktivt osv ect yadayada). Så efter inte mindre än 9 yatzyrundor med Sara som jag bor med så tänkte jag lägga upp något trevligt. Lite gammalt verk kanske men när man har att tillgå så tänker jag att lika bra att lägga upp. När jag tog upp virkningen för några år sen (min mamma lärde min bror och mig att virka när vi var små men sedan hade jag en ordentlig paus från det i åtminstone tio år) så var jag väldigt inne på amigurumi. Amigurumi är något japanskt påhitt där man virkar små djur, vilket är perfekt om man är nybörjare och inte har mer än restgarner att tillgå. Så jag satte igång att leta gulliga djur att virka på interwebz och hittade ett elefantmönster.
 
 
Eftersom jag har omotiverat mycket gosedjur för att vara 23 år gammal blev elefanten bortadopterad. Elbon, som hans nya pappa döpte honom till, fick sedan ett lyckligt liv på ett nattduksbord. Här ser vi honom dock i sin naturliga miljö, en glänta bakom en parkeringsplats.
 
Chill out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0