Tororomössa

Aloha. För något år sen virkade jag en Tororomössa. Tyvärr bodde jag i Uppsala vid den tiden och hade inte nog med stake att gå runt i denna gulliga grejen bland alla ekonomer och jurister på min institution. Den fick istället bli en julklapp till en vän som uppskattar studio Ghibli-filmer lika mycket som jag. Bilden är inte så fin för den togs i all hast innan mössan åkte ner i ett paket.
 
 
Men det är detta som är det fina med just virkning, det går så snabbt att se vad som fungerar, ta upp och göra om tills det blir som man vill ha det. Bara att googla runt lite bilder på hur andra gjort för att få en Totoro på huvudet så kan man snabbt hitta på ett eget mönster.
 
Väl mött playas
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0