Kaninparad

När man är sjuk och arbetslös känner man varken peppen eller ambitionen, så kan man blogga och få sig att känna sig lite som en människa igen. Happy joy. Här är en massa kaniner jag gjort genom åren.
 
 
Jag hittade ett konstigt lila fluffigt garnnystan i en av mina korgar och insåg att färgen inte kunde tilltala någon annan än ett barn. Så det fick bli till en kanin. Den stickades i en enkel rundstickning, syddes ihop och fick en liten fyrkant till understycke. Den här raringen heter numera Doris och blev bortadopterad till lilla W. Lilla W gillar att stoppa saker i munnen så det blev inga knappögon, tyvärr. Annars gillar jag knappögon eller inga ögon alls för det ser liksom lite skevt ut.
 
 
En liten kanin från Uppsalatiden. Den bor i min blomkruka och har på sig vad jag tror är någon form av servetthållare från Kina som jag hittade i min mormor och morfars flyttstädning. Jag vet inte okej. Det är en kanin i alla fall.
 
 
Här är ytterligare en kanin. Vad är grejen med kaniner? Jag gillar inte ens kaniner så mycket. Det kanske är öronen som gör det. Det är roligt med långa öron. Mönstret till denna hittade jag på en ullig gullig handarbetes blogg som heter Stjernfall. Cred till henne! Lägger länken längst ner eftersom jag är för dålig på att blogga för att maxa in den i ett ord. Kaninen bor i mitt fönster. Med en Dilophosaurus. De är mycket goda vänner.
 
Och så var det med det. Ska tagga ner på kaniner. Det finns ju andra feta djur också, exempelvis berguv.
Byez
 
Cred:
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Uppdatera!! Alla längtar.

2013-03-24 @ 17:43:50
URL: http://www.lilyofthevalley.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0