Morotsmössa

Oinspirerad erbjöd jag mig att sticka en mössa till S och sa att hon fick välja (nästan) vilket garn hon ville. Så jag öste ut mina trådkorvar och nystan på golvet och vi plockade ihop några färger till en huvudbonad. Sen använde vi ingen utav dem, utan istället detta orangea garnet som jag fått av en roomie. Av någon anledning var garnet lindat på ett väldigt svulstigt sätt.
 
 
Det var allmänt svårt att lägga garnet på ett bra ställe när man satt och stickade. I knät eller bredvid mig i soffan. Båda kändes så fel när man fick syn på det. Men när jag kommit över detta så förvandlades den gamla korven istället till det här:
 
 
Morotsmössan! Den blev verkligen göttigt illorange. Lite pösigare modell än de traditionella bärmössorna men samma koncept av att det är snyggt med frukt och grönt på huvudet. Den fick även lite bruna öh, ådriga broderier? Jag vet att det egentligen finns ett bättre ord men jag är väl fortfarande nerpsykad av fallosgarnet.
 
byeez

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0